blog-3-baby-eat

In viata noastra reala pe care o traim, copiii nu isi vor alege ei singuri mancarea pentru a avea o dieta echilibrata. Asa ca, iti vin in ajutor cu niste idei pentru a face continutul mancarii lor mai imbunatatit:

  • Adauga-i mai multe legume si fructe in portiile lui cand prinzi oportunitatea sau ofera-i ca si garnituri.
  • Cand ii oferi copilului tau o gustare dulce sau ciocolata, el pierde ocazia sa manance ceva cu o valoare nutrionala ¬†adevarata, cum ar fi iaurturile sau fructele, sau chiar un mic sandwich. Pentru a nu renunta de tot la ciocolata ii poti oferi un cub sau doua de ciocolata pe langa cateva feliute dintr-un fruct. Astfel nu il privezi de aceste alimente mai putin sanatoase si pastrezi balanta echilibrata alimentar.
  • Un copil care este flamand va fi dispus sa manance intr-o proportie mai mare ce-i oferi tu in graba. Si bineinteles, este recomandat sa-i oferi ceva sanatos, cum ar fi supa de legume sau niste cruditati pentru a-si potoli foamea pana mananca felul principal.
  • Poti folosi si ruta pe furis pentru a-i mai strecura niste legume in farfurie. Daca, de exemplu, copilul tau nu indrageste ceapa, le poti pune la fiert in mancarea lui si sa o inlaturi la final. Este acceptat si asa decat deloc.
  • Cu cat copilul tau devine mai independent si mananca mai mult in afara casei, insufla-i sa aleaga mereu la orice masa si o portie de legume sau fructe. Acesta ar fi minimul sa-i asiguri un nivel de sanatate bun. Punand accent pe legume si fructe reprezinta o sansa foarte buna pentru toata familia sa duca un stil de viata sanatos.
  • Invata sa adaptezi retetele pentru a le mari valoarea nutritionala. Foarte multe retete vor tolera sa inlocuiesti faina simpla cu faina integrala. Trebuie doar sa experimentezi si de multe ori se intampla ca acest gust nou sa fie chiar mai placut papilelor gustative. Sau la o reteta de copturi poti reduce cantitatea de zahar. Ce mai poti face este sa inlocuiesti unde merge zaharul din retele cu fructe uscate si confiate. Aceste fructe asigura un nivel bun de fibre, minerale si antioxidanti. La fel de bine, poti adauga seminte pentru a mari valoarea si calitatea nutrionala a mancarii copilului tau.

Sunt multe cai prin care poti sa ii asiguri o alimentatie sanatoasa si o dieta echilibrata copilului tau. Tu esti responsabila si incearca pe cat de mult posibil sa-l feresti de reclamele de la televizor cu toate produsele respective care nu contin nici cat negru sub unghie ceea ce are nevoie copilul pentru a se dezvolta si creste frumos.

Pentru ca daca copilul nostru este sanatos, ne putem gandi si la alte lucruri. La educatia lui, de exemplu. Insa, primul pas este sanatatea care i-o poti asigura daca dieta lui este bazata pe fructe si legume la fiecare masa.  Fii o mama responsabila si in loc sa-i cumperi 5 ciocolatele, cumpara-i doar 2 si 3 fructe sau legume. Iti va multumi mai tarziu.

Facebook Comments