Convenience-foods-006

Copiii nostri au devenit dependenti de semipreparate. Acest lucru se intampla pentru ca cumparam aceste produse.

Daca ii dai copilului tau sa manance burgeri, carnati sau crenvusti limiteaza-le la maxim de doua ori pe saptamana. Oricum la gradinita si scoala este foarte mare probabilitatea sa se intalneasca cu aceste alimente. Cand folosesti aceste alimente, ai grija sa intensifici valoarea nutritionala a mesei completand cu legume si fructe. Pentru ca aceste semipreparate sunt bogate in sare si grasimi si contin putini nutrienti.

Poti sa imbunatatesti situatia fiind mai selectiva referitor la ce cumperi si poti face schimbari inteligente. Odata ce ai facut niste cautari si ai revizuit de ce ai nevoie si ai identificat produsele care se potrivesc cu bugetul tau, totul devine mai simplu. Asa vei deosebi mult mai repede cerealele cu mai mult nutrienti fata de cele care sunt foarte mult comercializate si care contin mult zahar. Vei identifica foarte usor carnatii care contin 85% carne si sa-i lasi in urma pe cei care contin 65 %.

Daca ai de gand sa-i dai copilului tau semipreparate, cele de mai jos, reprezinta o versiune mai sanatoasa:

  • Chips-uri. Alege-le pe cele mai groase sau cele care pot fi coapte sau gatite fara grasimi. Sau si mai bine, ofera-i cartof copt.
  • Supe. Supele  subtiri si costisitoare au mult zahar si sare. O versiune mai buna sunt supele fresh servite cu paine integrala.
  • Carnatii/crenvustii. Alege-i pe cei care contin 85% carne.
  • Fasole. Fasolea gatita este aproape la fel de sanatoasa ca si cea semipreparata, atata timp cat alegi varianta cu mai putina sare si brand-urile cu mai putin zahar.
  • Degetele de peste. Nu sunt chiar atat de rele daca alegi brand-urile mai scumpe. Comparandu-le cu nuggets de pui, degetelele de peste au de 2 ori mai multa carne si grasime mai putina.
  • Peste&Cartofi prajiti (“fish&chips”). O data la ceva vreme daca mananca, nu este nici o problema. Dar sa nu fie un obicei zilnic. Poti adauga si niste fasole, mazare sau ciuperci pentru a mari valoarea nutritionala a mesei. Versiunile din supermarketuri contin mai putine grasimi fata de cele vandute in strada.
  • Paste. Pastele reprezinta o mancare sanatoasa, atata timp cat nu contin si tot felul de sosuri cremoase. Un sos de rosii ar fi perfect. Inca o leguma in mancarea copilului. Arunca si niste bucatele de brocoli peste paste. Pastele integrale sunt chiar o versiune si mai buna.
  • Pizza. Evita-le pe cele cu dublu de cascaval. Alege varianta mai simpla si mai subtire la pizza. Incurajeaza pizza cu mai multe legume.

Preferatele variante de mancare ale copiilor facute in casa

  •  Nuggets (degetele) de pui. Media comercializarii acestui produs este un dezastru. De obicei contin mai putin de 36 % carne si multa sare, grasimi, putini nutrienti si apa. La prepararea lor se foloseste mai mereu carnea de cea mai proasta calitate. Cel mai bine ar fi sa le faci in casa. Fa niste pesmet din paine intr-un bol. Bate 2 oua in alt bol. Taie pieptul de pui bucatele si fara pielite. Trece pieptul de pui prin ou, iar apoi prin pesmetul facut din paine pe toate partile. Prajeste-le pentru 10 minute. Poti face si nuggets de peste dupa aceeasi reteta pe care le poti servi cu lamaie.
  • Chips-uri. Pentru prepararea acestora ai nevoie doar de 5 minute, iar efort minim. Alege cartofii buni de copt care au textura potrivita. Spala-i si taie-i sub forma de chips-uri. Prajeste-i in ulei de masline. La final trebuie sa fie uscate, si nu uleioase.
  • Pizza. Blatul de pizza il gasesti peste tot, in cartile de bucate sau si mai simplu pe internet. Unge blatul de pizza cu pasta de rosii (daca e facut de tine e si mai bine). Iar apoi presara sunca, masline, ciuperci, ananas si cascaval pe deasupra. Coace pizza vreo 10-15 minute.
  • Burgeri. Burgerii deliciosi pot fi preparati din carne de pui sau carne de porc slaba. Taie 30 grame de ceapa. Adauga 200 grame din carnea aleasa taiata in bucati, adauga 50 grame de fructe. Marunteste-le si amesteca-le si poti adauga si niste ierburi aromate. Apoi da-le forma de chiftele. Prajeste-le, coace-le sau fa-le pe gratar cu un pic de ulei de masline la o temperatura medie, pentru a te asigura ca se pregatesc corespunzator. Serveste-le intr-o chifla cu o frunza de salata si sos acrisor. Daca ai facut prea multe, le poti ingheta si le poti pregati cand doresti.

Astept, mai jos, comentarii, sugestii, like si share daca ti-a placut sau te-a ajutat cu ceva acest articol.

Facebook Comments