Redu oboseala si pierderea somnului prin urmatoarele tehnici


Orele nedormite, probabil este partea cea mai extenuanta atunci cand esti mamica. Trebuie sa accepti faptul ca vei dormi mai putin pentru ca ai un copil.

La inceput, eram terminata cu somnul si nu puteam sa-mi revin deloc. Dar ulterior, am inceput sa iubesc aceste clipe din noapte deoarece erau cele mai linistite. Parca erau mai frumoase si mai speciale decat clipele petrecute ziua cu bebelusul. Atata liniste si doar bebelusul sa se auda cum mananca.

Urmatoarele tehnici pot sa te ajute cum sa gestionezi mai bine situatiile atunci cand esti trezita noaptea si cum sa minimalizezi efectul pierderii somnului:

  • Ai grija sa ai langa tine tot ce crezi ca ai nevoie: scutece, servetele umede, crema pentru protectia funduletului (depinde ce folosesti tu), apa pentru tine. Te vei intoarce la somn mult mai repede daca nu trebuie sa te apuci sa le cauti.
  • Poarta pijamale ca sa nu-ti fie frig atunci cand bebele incepe sa planga si tu sa fii in cautare de tricou sau pantaloni.
  • Incearca sa te bagi la somn mai inainte ca de obicei chiar daca nu ti-e somn. Incearca aceeasi rutina de somn ca a bebelusului pentru a te simti mai odihnita. Incearca si o baie calda cu niste picaturi de lavanda ca sa te relaxeze. O cana de lapte e binevenita. Nu te uita la televizor inainte sa te culci. Daca citesti, sa nu fie o lectura lunga mai mult de-o ora.
  • In timpul zilei incearca sa dormi macar o data cand doarme si bebelusul somnul lui de zi. Nu folosi acest timp ca sa vorbesti la telefon sau sa ai alta activitate, daca deja esti obosita. Chiar daca nu poti dormi, este foarte bine sa stai intinsa pentru ca si acest lucru te relaxeaza.
  • Mananca bine si sanatos. E mai greu sa-i faci fata oboselii daca esti flamanda.
  • Incearca sa respiri de cateva ori mai profund tinandu-ti respiratia, astfel iti vei calma sistemul nervos. Relaxeaza-ti umerii si pur si simplu respira adanc. Poti incerca sa inchizi si ochii. Este mai relaxant.
  • Ti-as recomanda sa-ti faci timp daca poti o ora de Yoga sau Pilates. Te vei simti minunat. Roaga-ti partenerul sa te inteleaga si sa stea el o ora cu bebelusul.
  • E necesar sa iesi din casa macar o data pe zi char daca esti obosita. Aerul proaspat si mersul pe jos va vor face bine amandurora, si tie, si bebelusului. Bebelusul s-ar putea chiar sa doarma mai bine.

Astept comentarii, sugestii, like si share daca ti-a placut sau te-a ajutat cu ceva acest articol.

Facebook Comments