family-cooking-computer-467231595-small

Foarte multi parinti gasesc ciudat sa balansezi nevoia de lucru cu gasirea timpului pentru a gati. Cand lucrezi asupra imbunatatirii mancarii sanatoase a familiei tale, unul dintre cele mai grele lucruri care trebuie sa le depasesti este realitatea vietii foarte ocupate si incarcate. Se pare ca nu exista timp suficient in timpul zilei pentru a toca, a coji si prepara mancarea, iar oboseala mentala vine odata cu gandul ce sa pregatesti la urmatoarea masa. Nu e de mirare ca multi parinti opteaza pentru varianta mancarii gata preparate. Este o generatie intreaga de parinti care nu au invatat prepararea mancarii de baza si nu au abilitati de gatit, iar invatatul in acest moment incepand cu baza ii poate face sa se simta depasiti.

Daca esti interesata sa faci pasi in aceasta ramura a bucatariei (chiar se merita) sunt multe modalitati pentru a schimba o obiceiurile familiei. Pe termen lung, vei face viata familiei tale mai usoara si mai sanatoasa. Cea mai efectiva metoda este sa gatesti pentru toata lumea acelasi fel de mancare – cine are timp in ziua de azi sa faca mancare pentru fiecare membru al familiei? Fa-ti timp pentru a face aceste schimbari in viata familiei tale. Pentru inceput ti se parea ca ai multe de facut, dar va deveni mai usor si va deveni obisnuinta. Cateva sfaturi:

  • Ia-ti cateva minute in fiecare saptamana pentru a-ti planifica lista de shopping si ideile de meniu. La inceputul saptamanii prepara mancarea care rezista mai putin. De exemplu, daca ai in frigider spanac si conopida, gateste spanacul prima data, deoarece conopida rezista 3 – 4  zile fara nici o problema.
  • Daca ai de gand sa mananci alimente congelate sau produse tip “take away”, afla care sunt cele mai sanatoase.
  • Daca esti mai comoda si ai de gand sa mananci mancare “comoda” (de exemplu, pizza), ai grija sa adaugi langa acel aliment legume (de exemplu, salata) si sa termini cu o salata pentru a echilibra balanta nutritionala.
  • Daca abilitatile tale de gatit necesita imbunatatiri, nu trebuie sa fii dezamagita. Experimenteaza in fiecare saptamana cate o reteta si vei vedea ca rezultatele in ceea ce priveste arta gatitului nu vor intarzia sa apara.
  • Implica-ti copilul in aceste experimente. Preparand mancarea impreuna vei intensifica bucuria si distractia si veti savura impreuna aceste momente memorabile. Gatitul impreuna cu copilul tau inseamna ca esti implicata in 2 activitati dintr-o data – iti inveti copilul despre mancarea buna si in al doilea rand, petreceti mai mult timp impreuna.

Meniuri principale rapide

Concentreaza-te sa prepari mancarea intr-un timp nu foarte lung pentru a evita crezul ca gatitul este o povara.

  1. Orez cu legume calite (daca exista posibilitatea, crevetii sunt bineveniti);
  2. Fasole verde (poti folosi si la conserva) cu un pic de otet si o feliuta sau doua de paine integrala;
  3. Pui la gratar cu rozmarin, lamaie si ulei de masline si serveste-l cu fasole verde la aburi si salata de rosii;
  4. Paste integrale cu sos de rosii si cubulete de legume;
  5. Cuscus la aburi. Caleste un pic de ceapa cu mazare, spanac si ardei gras rosu. Poti adauga si niste peste afumat si amesteca-le pe toate impreuna.
  6. Sardine gril servite cu salata si cu o feliuta de paine integrala;
  7. Iaurt cu castravete in pita integrala si gratar de pui;
  8. Gustari reci: salata cu fructe de mare, ton, hering, hering, masline, ciuperci, salata de mazare, sticksuri de morcov, salata de rosii.

Astept, mai jos, comentarii, sugestii, like si share daca ti-a placut sau te-a ajutat cu ceva acest articol.

Facebook Comments