synopsis

Reclamele publicitare vizeaza in special copiii. Iar asta este o adevarata durere si provocare pentru parinti. Insa exista modalitati care pot fi folosite pentru a invata copiii nostri despre realitatile din aceste reclame comerciale si modalitati de a lupta cu aceste frici. Nu este totul pierdut!

Reclamele care vizeaza copiii deobicei au multe detalii si informatii mincinoase.  Televizorul si posturile pentru cei mici cu reclame cu personaje din desene animate sunt destul de nocive pentru cei mici. Si parintii trebuie sa-i apere pe copii de aceste reclame inteligente care au scopul sa ii atraga in capcana si ca apoi copiii sa ceara ce vad la televizor.

Reclamele de la televizor si radio care vizeaza copii sunt regulate in ziua de azi si stiu cum sa ajunga la sufletul copilasilor nostri.

In Suedia, de exemplu, sunt foarte restrictivi si iau masuri speciale pentru reclamele pentru copiii sub 12 ani. Reclamele nu aduc beneficii si plusuri in  dezvoltarea copiilor nostri.

S-a facut un studiu si s-a demonstrat ca banii utilizati pentru producerea reclamelor si publicitate la alimentele bebelusilor este invers proportional cu calitatea acestora. In loc sa cumpere mai multe fructe si legume, mamicile cumpara cereale pentru micul dejun care contin prea mult zahar sau bauturi care ti-e frica sa citesti pe sticla ce contine. Asta pentru ca sunt promovate foarte mult produsele care contin mult zahar, sare sau grasimi. Aceste produse ingroasa si maresc buzunarul producatorilor dar ameninta sanatatea copiilor.

Acest lucru inseamna ca copilul tau trebuie sa faca distinctia mesajelor conflictuale date de televizor si radio si sa opteze pentru o alimentatie sanatoasa. Deloc usor!

In ochii producatorilor de alimente si produse “pacatoase”, copilasul este un consumator inca de cand este in burtica. Ma intreb daca acesti oameni au si ei copii sau daca dorm noaptea?

Ce pot parintii sa faca in privinta aceasta?  Aceasta influenta negativa pe care o au reclamele asupra copiilor nostri trebuie preintampinata si cel mai rau este ca copii le pot vedea si auzi peste tot unde merg. Trebuie sa-ti inveti copilul sa fie un consumator critic. Daca vei ramane constanta in abordarea ta fata de produsele respective, asta va face o diferenta in timp in cresterea si educatia copilului tau.

Incepe sa-i insufli alimentatia sanatoasa de cand este foarte mic. Toti bebelusii se nasc cu aceleasi instincte si gusturi. Ei nu poftesc dintr-o data dulce, sarat sau ceva ce contine grasimi. Cu cat mai devreme stabilesti care este mancarea buna si gustoasa, cu atat iti va fi mai usor.

Copiii sunt influentati de comportamentul de shopping al parintilor. Daca te vad cumparand tot felul de produse pentru tine, sa nu ai pretentia ca el sa manance super sanatos si ca nu va dori sa incerce si din produsele tale.

De ce “maraiala” functioneaza? Bebelusii deobicei folosesc mai mereu starea de agitatie si sunt maraiti cand doresc sa obtina ceva. Este o strategie de neinteles pentru a avea control asupra situatiei si a mediului inconjurator. Cu cat copilasul creste invata-l sa nu mai maraie, ci sa ceara normal ce-si doreste si discuta cu el argumente pro si contra referitor la produsele din reclamele publicitare.

Devino un consumator critic. Examineaza-ti stilul de shopping. Esti o cumparatoare inraita? Discuta cu copilul tau valoarea banilor. Si intreaba-te care sunt obiceiurile tale care ar putea sa-l influenteze pe micutul tau. Incearca sa joci diferite joculete cu copilasul tau si ofera-i functia de detectiv sa afle care sunt cele bune si care sunt cele mai putin bune sau rele produse pentru el.

Intelege cum functioneaza publicitatea. Copiii nu pot diferentia mereu aceste lucruri si aici intervine rolul tau sa ii scoti in evidenta ce nu este benefic pentru dezvoltarea si alimentatia lui.

Bugetul si valoarea. Usor, usor trebuie sa-i explici ca nu ii poti cumpara tot ce are el chef. Poti incepe prin a-i spune ca nu ai sufiecienti bani si sa-i arati un portofel gol. Sau ii pot spune daca cumparam acest lucru, nu va mai avea bani de cinema, inot sau alte activitati.

Ai ultimul cuvant mereu. Poti refuza sa-i cumperi un produs. Frustrarea si starea de nervozitate va dura putin si va uita acel lucru. Si la fel de bine poti limita televizorul sau bloca anumite site-uri.

Foloseste influenta unde poti. Daca ti se pare ca la gradinita sau scoala, un produs este prea comercializat si asta nu face bine alimentatiei micutului tau, trebuie sa sesizezi acest lucru.

Vorbeste limba bebelusului. Pentru a-i da senzatia ca esti in lumea lui si pentru a-l ajuta sa ia cele mai bune decizii.

Facebook Comments