postadsuk.com-1-babybells-fitness-mum-and-baby-exercise-class

Pentru dezvoltarea miscarilor si explorarea mediului inconjurator, orice bebelus are nevoie de un spatiu sigur de joaca. Daca sunt mereu in sling sau balansoar, bebelusul nu prea are multe sanse sa exploreze in jurul lui. De aceea, este necesar sa ii asiguri pe pat sau pe podea un spatiu unde sa poata explora.

Iti poti ajuta bebelusul sa-si dezvolte muschii corpului, jucandu-te cu el jocuri fizice. Intodeauna trebuie sa fii afectuoasa si fa acele lucruri care ai observat ca bebelusul le indrageste.

Cand bebelusul sta pe spate, incearca exercitiu cu bicicleta. Incearca sa-i misti piciorusele ca si cum ar conduce o bicicleta. Bebelusii iubesc sa-si foloseasca corpul pentru a face miscare. Bicicleta este un exercitiu foarte bun pentru bebelusi ce ii face sa experimenteze diferite miscari.

Ofera-i bebelusului tau mai mult timp sa stea pe burtica. Astfel, va practica mai mult si mai bine ridicarea capului si apoi a intregului corp.  Multi bebelusi nu indragesc sa stea pe burta. Dar tu poti face aceasta experienta amuzanta pentru el. Te poti aseza si tu pe burtica langa el, astfel incat sa va priviti in ochi. Ii poti canta sau vorbi. Sau ii poti spune diferite expresii prostesti si jucause care crezi ca-l amuza. Foloseste o jucarie sau jucarii care au diferite texturi pentru a-i starni curiozitatea. Ii mai poti pune o oglinda in fata pentru ca sa-si vada chipul reflectat si sa se amuze.

In acelasi timp, il poti tine si de manute. Vei vedea ca le va strange si va incerca sa impinga in ele.

Cand bebelusul incepe sa aiba un control mai bun al capului in jurul varstei de 5-6 luni, va placea mai mult statul pe burtica.

Orice miscare pe care o face bebelusul cand sta pe burtica trebuie incurajata. Arata-i ca va distrati impreuna prin zambete, exclamari si mult contact vizual.

467755965-diaper-face-down-position-half-dressed-innocence

Joaca cu mingea. Acest joculet il va amuza pe bebelus, mai ales, cand sta pe burtica. Este un exercitiu foarte bun pentru muschii gatului, maini si muschii picioarelor. In cele din urma este un exercitiu care il va ajuta in mersul de-a busilea. Ia-l de pe burtica in momentul cand vezi ca bebelusul nu se mai simte confortabil.

  1. Cand bebelusul sta pe burtica si isi ridica capul, plimba o minge pe langa el, stanga dreapta prin fata lui (60 cm maxim departare de el). La inceput, bebelusul va fi fericit doar sa priveasca cum se misca mingiuta.
  2. Cu cat bebelus devine mai stapan pe miscarile lui si mai puternic, va dori sa puna mana si sa prinda mingea. Lauda-l cand o prinde.
  3. Intodeauna incheie jocul cum ii dai mingea in manute sa se joace cu ea. Va fi mai mult interesat intr-un joc care se termina cu succes.

Baby-yoga. Yoga ii ajuta pe bebelusi sa invete despre corpul lor si sa-si iubeasca corpul. Daca esti interesata de baby-yoga, poti merge cu bebelusul la clase speciale de asa ceva. Exista niste miscari de baza pe care le poti face acasa cu el.

6a00d8341c638753ef01a511b0f765970cBebelusii sunt din natura flexibili. Pozitiile pentru ei sunt mai mult masaj zonelor respective, in loc de exercitii. Le poti introduce in rutina voastra zilnica de masaj. Este foarte important sa nu fortezi niciodata si sa faci miscari cat mai incet si cat mai lent. Nu insista cu o miscare sau cu o pozitie daca vezi ca bebelusul nu se simte confortabil si nu este fericit.

Baby-yoga. Pozitia fluture. Bebelusii au soldurile flexibile si iubesc miscarile care implica soldurile. Tine cu ambele maini gleznele bebelusului. Misca piciorusele, astfel ca talpile bebelusului sa se atinga. Foarte gentil si lent impinge piciorusele spre abdoment. Tine un moment si lasa-le sa se odihneasca.

Baby-yoga. Pozitia “debalonare”. Aceast exercitiu ii ajuta sistemul digestiv si il ajuta sa dea afara gazele intestinale. Daca bebelusul tau e balonat sau are colici, ar trebui sa incluzi acest exercitiu in rutina voastra zilnica.240_F_106584572_X2VLOvRKOHR4ui7j1Jq0q0Sx3M1lUt7s

  1. Aseaza bebelusul pe spate. Tinandu-l de genunchi, deschide-i usor piciorusele, astfel incat sa formezi aproape un romb.
  2. Foarte lent ridica ambii genunchi sa atinga usor burtica. Miscarea trebuie sa fie relaxata. Elibereaza presiunea si mai repeta miscarea inca de 2 ori.
  3. Tine genunchii bebelusului indoiti si incearca usor sa-i aduci in partea stanga. Tine pentru un moment acolo presand in zona abdomenului.
  4. Elibereaza presiunea si adu usor genunchii spre centru. Misca-i apoi spre partea dreapta, repetand aceeasi miscare. Repeta de 2 ori exercitiul.

Alte exercitii pentru bebelusi. Acum, iti poti inscrie bebelusul la foarte multe activitati, cum ar fi: baby-yoga, baby-gym, inot pentru bebelusi sau chiar clase cu muzica pentru bebelusi. Toate acestea pot fi foarte distractive. Cel mai important, fii selectiva. Prea multe incluse in programul bebelusului il pot obosi si il pot face capricios.images (2)

Daca alegi sa-ti inscrii bebelusul la ceva, inscrie-l la ceva relaxant si in acelasi timp, distractiv. Evita promisiunile excesive despre dezvoltarea bebelusului. La fel de multe poate invata si acasa. La fel de tine te poti inscrie intr-un grup de parinti cu bebelusi.

Astept, mai jos, comentarii, sugestii, like si share daca ti-a placut sau te-a ajutat cu ceva acest articol.

Facebook Comments