shutterstock_39297718

Este evident ca micutii nostri copilasi indragesc tot mai mult mancarea de tip fast-food. Principala problema cu aceasta este: meniurile la oferta sunt extrem de bogate in sare, grasimi saturate si zahar. Si tocmai de aceea, aceste meniuri le va da de 2 ori mai multa sare,  de 3 ori mai multe grasimi si zahar intr-o zi.

Este meritata lupta pe care o duci cu aceste fast-food-uri. Si evident pentru copilul tau. Noi am crescut mai sanatos. De ce sa nu creasca si el? Studiile arata ca 1 din 4 oameni, viziteaza fast-food-ul in fiecare zi.

Foarte des se merge in aceste locuri cand exista vreun eveniment, cum ar fi o zi de nastere, de exemplu. Iar aceste companii tin foarte mult sa te atraga cu ofertele lor create special pentru copii. Si copiii nu-si doresc atat de mult mancarea, cat acea mica jucarie pe care o primesc la comandarea acelui meniu.

Daca copilul tau frecventeaza localurile de fast-food si daca te gandesti la sanatatea lui, atunci cu siguranta vei dori sa gasesti o solutie. Asta pentru ca multe din produsele lor sunt surse de grasimi nesanatoase.

Fish & Chips (pui/peste & cartofi prajiti). Pestele sau puiul asigura nutrientii principali: proteine, carbohidrati si grasimi. Cartofii prajiti contin si ei vitamina C. In realitate, aceasta varianta este plina de grasimi, 50-60 % din calorii vin din aceste grasimi. Cu totii stim cat de sanatoase sunt aceste meniuri. De noi depinde ce educatie alimentara oferim copiilor nostri. Daca mama ta nu ti-a dat fast-food, tu de ce i-ai da copilului tau?

Pizza & Paste. In mare parte, pizza este compusa din paine, rosii, cascaval, niste ierburi. Cat de rau poate sa fie? Pai, destul de rau pentru ca si aici ne confruntam cu sarea si grasimile in exces. Din fericire, copiii mai mici merg pe variante mai simple, cum ar fi margherita. Dar cei mai mari, aleg variantele cu salam sau cu dublu de cascaval.

Sa-ti incurajezi copilul sa manance legume este un obiectiv sanatos foarte important. Daca copilul tau nu mananca ceapa, pizza te va ajuta pentru ii poti lua varianta cu ceapa. Si la fel de bine, varianta care contine multe legume, cum ar fi: ciuperci, ardei gras, masline, porumb, spanac, mazare, etc.

In ceea ce priveste pastele, incearca mereu sa i le sugerezi pe cele cu mai multe legume. De exemplu, in loc de tot felul de sosuri cremoase, sosul de rosii merge perfect cu paste. Este un motiv bun pentru a-i mai introduce o leguma regimul alimentar. Sosurile cremoase, dupa cum ti-ai dat bine seama, sunt pline de grasimi si contin prea multa sare.

Bauturile si deserturile. In majoritatea fast-food-urilor, bauturile sunt integrate in meniurile principale. Variantele mai sanatoase de bauturi de acolo ar fi apa, ceaiurile si sucul de portocale facut pe loc. Celelalte sunt o nenorocire pentru corpul nostru. Iar pentru copii nici nu mai vorbesc. Nimic nu e mai sanatos si mai bun ca apa mai ales daca mananci ceva sarat sau gras.

Dulciurile daca sunt formate dintr-o cupa sau doua de inghetata nu e nimic rau in asta pentru ca sunt surse bune de calciu. Dar daca este consumata in cantitati mai mari si are si nu stiu cate extra-topping-uri, atunci avem o problema. Ne luptam cu foarte mult zahar si grasimi in acest caz. Nu ar fi frumos din partea lor daca ar oferi salata de fructe cu o cupa – doua de inghetata?

Astept, mai jos, comentarii, sugestii, like si share daca ti-a placut sau te-a ajutat cu ceva acest articol.

Facebook Comments