Children-Running-In-A-Park-dp2

Zilele in care copiii veneau acasa zgariati pentru ca se catarau in copaci, se plimbau cu bicicleta prin imprejurimi sau se jucau sotron in strada, apartin de trecut din pacate in foarte multe cazuri. Avalansa ce cuprinde TV-ul si jocurile electronice au pus stapanire pe activitatile copiilor. Aici mai intra si ingrijorarea in legatura cu siguranta atunci cand copilul nu este supravegheat afara.

A disparut si mersul pe jos zi de zi la scoala. Chiar si scoala a mai redus din activitatile sportive. Sau nu se mai pune asa pret pe ele in prezent. Iar studiile arata ca nivelul exercitiilor la copii este redus la minim sau chiar deloc in zilele noaste.

La varsta de 15 ani, 2/3 din fete sunt inactive. Sportul este in particular important pentru fete, deoarece intareste densitatea oaselor si indeparteaza posibila cauza a osteoporozei. In ceea ce priveste baietii, ei fac mai mult sport decat fetele.

Copiii au nevoie cam de-o ora pe zi de exercitii si miscare sub diverse forme.

Daca copilul tau nu face sport, ar trebui sa te preocupe acest subiect si sa-i gasesti un sport care l-ar putea motiva. Daca copilul tau nu face exercitii, trebuie sa incepi sa-i introduci exercitiile in program putin cate putin. Cu o nutritie imbunatatita si nivelul de energie se va imbunatati.

Odata ce-ai gasit elementul care il motiveaza, restul vine de la sine. Poti chiar implementa niste reguli mai stricte pentru a limita uitatul la televizor sau jocurile pe calculator. Pregateste-te sa aveti discutii mai aprinse (una, doua sau chiar mai multe pana veti fi amandoi de acord).

Sa setezi un exemplu ar fi ideal. Poate iti doresti sa faceti impreuna una sau mai multe activitati, cum ar fi inot, tenis, plimbat pe bicicleta, etc. Daca copilul tau nu are chef sa iasa afara trebuie sa incerci alte tactici. Dansul sau gimnastica sunt foarte populare. Sau exista activitati care necesita un nivel de intensitate mai scazuta, cum ar fi yoga care este buna pentru flexibilitate, inveti cum sa respiri corect si are si efect calmant.

Daca copilul tau este foarte activ din punct de vedere fizic, este foarte important sa se hraneasca bine si sa inteleaga conceptele de baza ale nutritiei bune.

  • Copiii sunt usor influentabili. Cofetariile mari, cola sau companiile de fast-food nu doar sponsorizeaza echipele de fotbal, ba chiar emit orientari pentru “un regim sanatos” pentru sportivi. Bineinteles, ca aceasta informatie are si un asterix. Un exemplu foarte bun este explicatia ca este nevoie de un consum de carbohidrati inainte si dupa meci. Iar asta nu face nici o distinctie la┬áconsumul de zahar. Este foarte inteligent din partea acestor companii si in acelasi timp, subtil si prefacut.
  • Carbohidratii sunt folositi pentru a mentine nivelul de energie pentru o perioada mai lunga. Calitatea carbohidratilor este foarte importanta. O banana sau un baton de cereale este mult mai bun nutritiv fata de ciocolata sau alte dulciuri. Trebuie sa te gandesti la cresterea si mentinerea nivelului de energie cu carbohidrati, daca sportul se practica la o intensitate mare mai mult de-o ora.
  • Bauturile pentru sportivi nu sunt necesare copiilor. Exceptia este atunci cand sportul se desfasoara la intensitate maxima mai mult de 90 minute. Bauturile pentru sportivi ajuta la rehidratarea organismului. Dar contine si zahar. Daca ai de gand sa folosesti unul [pentru copilul tau, orienteaza-te spre cele cu un continut mic de zahar (4-6 grame zahar/ 100 ml si nu mai mult). O solutie mai rentabila si perfect eficienta este diluarea unei parti de suc de fructe cu doua parti de apa pe care poti sa i le oferi intr-un recipient cu un design “cool”.

Astept, mai jos, comentarii, sugestii, like si share daca ti-a placut sau te-a ajutat cu ceva acest articol.

Facebook Comments