240_F_119839973_etstL9C18z58kqZbos39oJEBrIChNC4s

Dupa nastere inca arati ca o femeie insarcinata. Te uiti in oglinda si acesta este sentimentul pe care il ai. Dar nu trebuie sa-ti faci griji. Este normal.

Daca nu esti o vedeta de la Hollywood, nu vei incapea din nou in blugii mulati, la doua saptamani dupa nastere.

Majoritatea femeilor pierd mai mult de 5 kilograme dupa nastere, incluzand greutatea copilului, placenta si lichidul amniotic.

In urmatoarele saptamani mai poti pierde inca cateva kilograme. Iar dupa aceea, scaderea in greutate va incetini, si grasimea acumulata in timpul sarcinii nu va disparea de la sine.

Pentru a reveni la greutatea dinaintea sarcinii, trebuie sa mananci sanatos, sa faci exercitii fizice si sa ai multa rabdare. Cu o alimentatie sanatoasa si exercitii fizice facute regulat, poti slabi treptat. Si somnul ajuta la scaderea in greutate. Cand esti extenuata, este mai dificil sa iei decizii corecte cu privire la hrana si exercitii fizice.

Merita sa faci acest efort ca sa incapi din nou in pantalonii preferati. Kilogramele in plus de care ai scapat, te va ajuta sa duci o viata sanatoasa. Mamicile care nu pierd in primele 6 luni greutatea acumulata in timpul sarcinii, pot avea probleme pentru o perioada lunga de timp.

Mamicile care fac exercitii fizice in primele 6 luni dupa nastere au un risc mult mai mic de a deveni obeze fata de cele care nu au facut.

Mananca sanatos! Este important sa ai mese regulate dupa nasterea copilului. Chiar daca esti mai ocupata si mai obosita ca de obicei, ai grija sa consumi alimente si aperitive sanatoase. Fa alegeri potrivite cu privire la cantitatea de mancare consumata. In comparatie cu femeile care nu au copii, mamicile consuma mai multe sucuri indulcite, calorii si grasimi saturate.

O alimentatie potrivita nu este importanta doar pentru bunastarea ta, si bebelusul va beneficia de pe urma ei daca il alaptezi. In loc sa reduci cantitatea de alimente consumate, sa sari peste mese sau sa urmezi o hrana saraca in calorii, mai bine alegi mancarea sanatoasa. Deciziile inteligente pot duce la scaderea in greutate si sa te mentina sanatoasa, atat pe tine, cat si pe bebelus.

Axeaza-te pe fructe, legume si cereale integrale. Acestea sunt bogate in fibre si iti furnizeaza elementele nutritive necesare. Optiuni sanatoase mai sunt si produsele lactate (iaurt, lapte, branzeturi, unt). Puiul, pestele, fasolea, carnea de vita si porc sunt surse importante de proteine.

Evita tentatiile. Daca alimentatia nesanatoasa reprezinta o tentatie prea mare, nu o cumpara. Nu tine asa ceva in casa.

Mananca portii mici. Mesele mai dese si cu portii mai mici reprezinta un succes si castig pentru sanatatea ta.

Mananca doar daca iti este foame. Nu manca daca esti suparata sau nervoasa, pentru ca nu stii cat poti baga in tine. Gaseste o alta metoda de a te distrage. Scoate copilul la plimbare. Sa stii ca si oboseala poate parea foame.

Fa sport! Exercițiile fizice zilnice te pot ajuta sa te refaci dupa travaliu si nastere, sa-ti recapeti fortele si sa-ti revii la forma pe care o aveai inainte de sarcina. Exercitiile iti pot creste nivelul de energie, ajuta sistemul cardiovascular si previne durerile de spate. Activitatile fizice iti pot aduce si beneficii emotionale. Iti cresc starea de bine si abilitatea de a face fata stresului de a fi parinte. Si bineinteles, te ajuta cu refacerea de dupa depresia post-natala.

Daca ai nascut prin cezariana, trebuie sa discuti cu medicul despre posibilitatea inceperii exercitiilor fizice.

Poate iti pare nebunesc sa faci sport, mai ales cand nu ai nici timp de somn. Dar crede-ma, tot te ajuta. Vei fi surprinsa cat de bine te simti dupa doar 10 minute de mers pe jos. Mai jos, niste sfaturi care te pot ajuta:

Simte-te confortabil. Daca alaptezi, hraneste bebelusul inainte de a incepe exercitiile. Poarta un sutien sau bustiera de sustinere si imbraca-te cu haine confortabile.

Iesi la plimbare. Mersul pe jos te poate readuce in forma. Important ca incaltamintea sa fie confortabila. Mersul rapid te pregateste pentru activitati mai intense, atunci cand vei fi gata pentru asa ceva.

Incepe incet si avanseaza. Cele mai usoare sunt mersul pe jos, inotul si ciclismul stationar. In loc de antrenamente lungi, fa cateva serii de exercitii scurte de cateva ori pe zi.

Include si copilul. Daca nu gasesti timp nicidecum, include si bebelusul in seria ta scurta de exercitii. Scoate bebelusul la plimbare in carucior sau marsupiu. Exista si carucioare special pentru jogging, daca te pasioneaza alergatul. Daca faci intinderi pe podea, tine bebelusul langa tine.

Axeaza-te pe exercitii pentru abdomen. Pentru pierderea grasimii abdominale este necesara o alimentatie adecvata, dar si exercitii fizice specifice pentru abdomen care iti vor tonifia musculatura din acea zona.

Exerseaza alaturi de alte persoane. Invita alte mamici sa faca plimbari cu tine sau exercitii cu tine la o sala de fitness sau la tine acasa.

Alapteaza inaintea antrenamentelor. Este recomandat sa alaptezi inainte de a face orice exercitii fizice. Te vei simti si mai bine, si bebelusul nu va refuza masa de dinainte de antrenament.

Exerseaza cu prudenta. Consuma multa apa inainte, in timpul si dupa antrenament. Daca ai dureri, ameteli sau alte simptome, intrerupe exercitiile imediat. Pot fi semne ca exagerezi.

Continuitatea exercitiilor. Chiar si dupa ce ai pierdut greutatea cauzata de sarcina, exercitiile iti pot aduce multe beneficii fizice si mentale.

Astept, mai jos, comentarii, sugestii, like si share daca ti-a placut sau te-a ajutat cu ceva acest articol.

Facebook Comments