Your-child’s-immunity-how-to-strengthen-your-child’s-immunity-4

Mentinerea unui sistem imunitar bun la copii este foarte important si in acelasi timp calea pentru a te asigura ca micutul tau este sanatos si ca se poate bucura de o viata  energica si activa. Te poti gandi la sistemul imunitar ca la o armata care protejeaza corpul copilului tau de lumea exterioara.

Sistemul imunitar este responsabil pentru gestionarea si rezolvarea urmatoarelor:

  • Virusi
  • Bacterii
  • Paraziti
  • Vindecare taieturi
  • Alergii provocate din diverse motive
  • Toxine si chimicale

Copilul la nastere are un sistem imunitar slab. De aceea, laptele matern este responsabil pentru cresterea imunitatii. Cu cat copilul creste, sistemul sau imunitar este expus virusilor din lumea exterioara. Dupa varsta de 5 ani, copilul nu ar mai trebui sa raceasca atat de des sau sa tuseasca sau sa-i curga nasul.

Unii copii par sa fie mai robusti decat ceilalti chiar de la nastere. Cu totii avem un plan genetic, ceea ce inseamna ca unii copii vor fi mai puternici, altii mai slabi din punct de vedere al sistemului imunitar. Programarea genetica este doar o mica parte din aceasta poveste. Mai important este cum vom avea grija ca sistemul imunitar al copilului nostru sa fie suficient de puternic, astfel incat sa faca fata tuturor bolilor si provocarilor exterioare.

Un alt motiv cu un interes amanuntit in sanatatea copilului tau este acela ca exista o legatura stransa intre sanatatea fizica buna si invatare si dezvoltare. Nutrientii, cum ar fi, zincul, fierul sau vitamina C (necesari pentru un sistem imunitar puternic) sunt importanti pentru functionalitatea mentala, crestere si producerea energiei.

Aici un rol important il are zaharul, care ar trebui sa fie tinut cat mai departe de copii. El este un factor de stres pentru sistemul imunitar. Asa ca, este important cate dulciuri si sucuri dulci mananca si beau copiii tai. Cu cat mai putine, cu atat mai bine.

Ce fructe si legume cresc imunitatea?

  1. Merele. Bogate in antioxidanti si bune pentru plamani. Contine fibre care ajuta la detoxifiere.
  2. Bananele. Bogate in potasiu si foarte eficiente pentru functionarea normala a creierului, celulelor nervoase si balansarea apei in organism.
  3. Fructele de padure. Sustin sanatatea sistemului imunitar. Foarte bune, in special, pentru plamani si inima.
  4. Brocoli. Compusi anti-cancer.
  5. Varza. Compusi anti-cancer.
  6. Pepenele galben. Bun pentru ochi, piele si plamani.
  7. Morcovii. La fel, buni pentru ochi, piele si plamani.
  8. Citricele. Aceste contin vitamina C (lucru bine cunoscut). Contin antioxidanti buni pentru producerea energiei, sanatatea sistemului imunitar si pentru producerea colagenului (necesar pentru piele si sanatatea oaselor). Contribuie si la o mai buna functionalitate a ficatului.
  9. Ciresele. Sunt bune pentru sange. Au aceleasi caracteristici ca si fructele de padure.
  10. Usturoiul si ceapa. Cresc numarul celulelor albe.
  11. Ghimbir. Antioxidanti.
  12. Strugurii. Antioxidanti. Contin magneziu care este bun pentru functiile nervoase si pentru sanatatea intestinelor.
  13. Mango. Bun pentru ochi, piele, plamani si intestine.
  14. Ciupercile. Contribuie la cresterea celulelor albe din sange.
  15. Papaya. Contine vitamina A, C si E. Buna pentru digestie.
  16. Ananas. Contine enzimi care ajuta digestia.
  17. Rosiile. Antioxidanti.
  18. Pepenele rosu. Bun pentru functionarea normala a creierului si celulelor nervoase. Protector impotriva cancerului.
  19. Avocado. Este o sursa importanta de acizi grasi esentiali. Contine peste 20 de nutrienti, printre care vitamina E, acid folic, complexul vitaminelor B, potasiu, etc.

Astept, mai jos, comentarii, sugestii, like si share daca ti-a placut sau te-a ajutat cu ceva acest articol.

Surse:

“Healthy food happy kids”  – an a-z of nutritional know-how – de Suzannah Olivier

Facebook Comments