good-food-choices-banner-1

La cate nu recurgem ca scumpii nostri copilasi sa accepte si sa manance legumele si fructele. Ba facem sandwich-uri cu fete zambitoare din legume, ba cartofii copti ii impodobim cu mazare, ba construim din porumb parul stralucitor al unei fetite si tot felul de scenarii. Scenarii cat mai diverse. Poate, poate mananca si ei legumele pe care le tot refuza intruna. Daca imaginatia ta nu mai gaseste scenarii, poti cumpara carti speciale de bucate pentru copii sa te ajute cu noi idei.

Exista si alte situatii cum poti sa faci  mancatul distractiv. Totul se rezuma la a avea o cultura a mancarii in familie de a indragi si a savura mancarea impreuna. Mai jos, iti prezint un chestionar. Care dintre cele doua chestionare se potriveste mai bine familiei tale?

  • Mancatul este distractiv. Mancarea este delicioasa. Meniul este interesant. Sa mananci cu familia si prietenii este vesel si jovial. Sa descoperi noi alimente si meniuri este o aventura.

sau

  • Shopping-ul pentru mancare este plictisitor. Prepararea mancarii este o munca casnica asemanata cu un chin. Te poti alimenta si pe drum mergand. Evit unele ingrediente. Nu stiu sa gatesc si mi-e frica sa nu-mi iasa daca incerc sa gatesc.

Daca al doilea chestionar se potriveste obiceiurilor familiei tale, atunci ar putea fi o problema. Cum ai de gand sa-ti incurajezi fiul sau fiica sa aiba o nutritie sanatoasa? Noi, mamicile (parintii) trebuie sa formam un exemplu pentru copiii nostri, daca le dorim binele. Stim foarte bine cum se descurca copilasii cu imitatul si copiatul.

Un principiu esential este sa te concentrezi asupra: alimentatie sanatoase a copilului. Ar trebui sa fie o prioritate de top pe lista ta. Daca faci acest lucru ca la carte, restul vine de la sine. Asta nu inseamna sa iti creezi obsesii asupra mancarii si nutritiei. Trebuie sa gasesti calea sa faci mancatul distractiv si sa reprezinte o placere sa savureze acel brocoli, de exemplu.

Sa faci mancarea un lucru distractiv este mai important decat pare. Sanatatea poate fi o chestie abstracta pentru copii, in schimb distractia nu e. De aceea, este important sa descoperiti impreuna noi mancaruri si sa va educati nutritional din acest punct de vedere.

Calea prin care poti incuraja aprecierea mancarii bune, si s-o faci in acelasi timp si distractiv, poate fi:

  • Incurajeaza-ti copilul sa invete despre gatit;
  • Mancati impreuna in familie cat mai des;
  • Intereseaza-te mai mult cum sunt preparate diferite meniuri si discuta despre ingrediente;
  • Planuiti meniurile de mancare impreuna;
  • Du-ti copilul la un restaurant unde poate servi mancare adevarata (nu fast-food) si cititi meniul impreuna;
  • Trezeste interesul pentru a afla de unde provine mancarea (de exemplu, din sol-pamant, nu de la supermarket);
  • Cu cat prezinti mancarea mai atractiv, cu atat faci din mancat o placere mai mare si aveti oportunitatea sa o savurati pe indelete.

Astept, mai jos, comentarii, sugestii, like si share daca ti-a placut sau te-a ajutat cu ceva acest articol.

Facebook Comments