healthy-drinks-kids

Este o mare confuzie in ceea ce priveste bautura sanatoasa pentru copii. Adevarul este ca singurul lichid care este complet curat este apa. Toate celelalte bauturi au pro si contra pareri. Media consumului de lichide per copil a crescut de la 13 grame zilnic la 446 grame zilnic – 15 pahare in fiecare saptamana – de 34 ori fata de anul 1950.

Bauturile dulci usoare sunt baute de 90 % dintre copii. Nu este nimic surprinzator ca jumate dintre ei sufera de probleme cu dintii. Problema bauturilor diferitor tipuri de bauturi la copiii din ziua de azi este expusa mai jos. Si apoi sugestii pentru a face o schimbare.

Bauturile gazoase si Cola. Acestea acopera o arie foarte mare. Eu nu am sa inteleg niciodata de ce unii parinti sunt de acord cu ele. De ce sa-ti tratezi copilul atat de rau? Foarte multi copii le beau in fiecare zi, iar altii de cateva ori pe zi. Nu este nimic de recomandat la aceste bauturi pentru ca sunt pline cu de toate. Daca contin cofeina nu este bine si intelept pentru copil, deoarece cafeina este un stimulent puternic care ii poate da somnul peste cap. Tot ce este acidulat contribuie la stricarea dintilor.

Bauturile pentru sportivi/ energizante. In termenii marketingului, aceste bauturi sunt cam “puturoase”. Nu este evident ca un copil ar avea nevoie de aceste bauturi, chiar daca sunt foarte activi. Pentru performanta in sport, apa este cea mai buna si cea mai sanatoasa.

Sucurile de fructe. Problema cea mai mare este ca micutii copilasi nu au fost invatati  si treinuiti de catre parinti sa se bucure si sa iubeasca apa limpede, clara, delicioasa, plata care este necesara pentru a potoli setea. Bauturile pentru copii, prin lege, nu ar trebui sa contina zahar sau indulcitori. Unele dintre acestea mai contin si coloranti. Aceste companii se chinuie sa convinga parintii ca bauturile lor sunt “naturale”. Parintii vad pe eticheta fructul si inca o fraza precum ca ar contine vitamina C, dar in realitate aceste sucuri contin intre 5-15% fructe. Restul este apa si zahar. Iar data de expirare este poate mai bine de un an. Trage si tu concluzia cat de bune si sanatoase sunt. Sucurile de fructe date copiilor ar trebui sa fie doar alea facute de mamici cu manuta lor.

Ceaiurile. Acum 50 ani, ceaiul era cea mai populara bautura dupa apa, care era data copiilor. In zilele noastre, daca parintii dau copiilor cola si tot felul de sucuri, ceaiul nu mai este atat de popular. Ceaiul, nu foarte tare, pentru copii daca este dat la o temperatura potrivita are multe avantaje pentru ca este plin de antioxidanti pentru sanatate in general si pentru sanatatea dintilor. In momentul cand adaugi zahar in ceai, nu mai are atatea beneficii. Timpul cel mai bun pentru a servi un ceai este intre mese. Ceaiurile de fructe nu sunt recomandate pentru ca duc la stricarea dintilor.

Bauturi delicioase. Exista perioade cand iti doresti si altceva in afara de apa. Mai jos iti propun cateva sugestii mai sanatoase . Dar tine minte ca apa este cea mai sanatoasa. Stramosii nostri asta au facut pentru milioane de ani.

  • Smoothie cu fructe fresh facut la blender. O banana, capsuni sau coacaze, pepene galben, papaya, piersici, alte fructe.  Poti folosi apa, suc de portocale sau mere, lapte, lapte de soia, lapte de orez, lapte de ovaz sau iaurt. O mana de gheata zdrobita pe timpul verii va face senzatie.
  • Orice fel de suc de fructe facut de tine cu apa minerala. Decoreaz-o cu lamaie, lime sau frunze de menta.
  • Limonada traditionala cu miere si gheata maruntita.
  • Ciocolata calda facuta din pudra de calitate sau poti topi niste ciocolata de cacao care are 60% cacao. Poti folosi lapte simplu sau de soia.

Astept, mai jos, comentarii, sugestii, like si share daca ti-a placut sau te-a ajutat cu ceva acest articol.

 

Facebook Comments