primary_vegetables and children.jpg.653x0_q80_crop-smart

Exista niste statistici ingrijoratoare, precum ca unul din 5 copii doar ar manca cele 5 portii recomandate de fructe si legume zilnic. Chiar unul dintre studii arata ca fructele ca si desert au picat de pe locul 5 pe locul 13.

Daca copilul tau refuza fructele si legumele, trebuie sa lucrezi la acest lucru si sa afli de ce. Copiii, de obicei, iubesc fructele dulci, dar daca vor avea acces la tot felul de dulciuri, atunci iti va fi foarte greu sa-l convingi sa manance si fructe. Si parintii trebuie sa reprezinte un exemplu pentru copil, ceea ce inseamna ca si parintii trebuie sa manance fructe si legume. Copiii, stim foarte bine, ca au tendinta sa copieze. Daca parintii nu mananca fructe si legume regulat, ce comportament poate copia si imita, in acest caz, copilul?

O alta explicatie pentru care copiii refuza fructele si legumele este ca poate s-au plictisit de aceastea si trebuie sa le faci o dieta si mai variata. Ii poti chiar implica si pe copii in prepararea meselor cu fructe si legume pentru a le starni interesul. Iar cand se pregatesc acestea poti depana diferite povestioare pentru a-i tine atenti. Iar daca locuiesti in zona rurala, ii poti “implica” in cultivarea legumelor (bineinteles, in joaca in prima instanta).

Idei pentru fructe si legume:

  • Sugestiile de legume cu care copiii sunt prietenosi includ: mazare, fasole gatita, fasole verde, brocoli, budinca de branza cu conopida, betisoare de morcov si castraveti, spanac gatit, porumb dulce, supa-crema de legume, ardei copti de culoare rosie si galben.
  • Paste cu sos de rosii, brocoli la aburi, sparanghel calit in ulei de masline, “paste” de morcov si sfecla.
  • Fructe uscate, cum ar fi: stafide, caise si prune confiate, rotocoale de mar. Pot fi adaugate la cereale sau budinca si vor fi acceptate si de cel mai mofturos copil.
  • Betisoarele de legume crude sunt acceptate adesea cand copilul le refuza pe cele gatite.
  • Portii mici cu mixuri de legume merg mai bine fata de o leguma intreaga.
  • Fructele taiate cubulete sau cerculete sunt acceptate mai bine fata de un fruct intreg.
  • Unii copii pot adora smoothie-ul facut de tine cu fructe fresh. Poti experimenta smoothie cu banana, fructe de padure, piersica, mango, pepene galben, pepene rosu, papaya. Pentru varietate poti adauga si un pic de lapte de cocos (dar nu foarte mult pentru ca e calorios).
  • O alta idee ar putea fi sa pui la blender fructe de padure (proaspete, inghetate sau sirop) si sa faci un topping pentru inghetata.
  • Poti incorpora legumele in diferite sosuri daca le faci pasezi.
  • O minunatie – merele si bananele coapte. Sunt usor de preparat si super delicioase.
  • Incearca sa introduci in deserturile copilului cat mai multe fructe, asa poti mai evita ┬ázaharul.
  • Neaparat la micul dejun sa incluzi o portie de fructe sau legume si celelalte 4 portii de-a lungul zilei.
  • Gandeste-te la meniuri care includ legumele in compozitie, cum ar fi omleta sau placinta.
  • Un succes mare il au fructele in ciocolata. Incearca sa alegi ciocolata neagra pentru ca este cea mai buna optiune.
  • Fructele si legumele inghetate sunt la fel de bune ca si cele fresh si astfel te ajuta sa extinzi sezonul.
  • Fructele conservate nu reprezinta cea mai buna alternativa. Asta pentru ca prin fierbere se pierd anumite vitamine si enzimi. Exceptia de la aceasta regula fac fructele de culoare mov si rosii, care totusi isi pastreaza o cantitate destul de mare de antioxidanti. Exemple bune sunt: coacaze, mure si zmeura. Evita fructele insiropate sau cu mult zahar (dulceturile).
  • Legumele conservate nu au o consistenta si aroma la fel ca alea fresh sau inghetate. Dar sucul de rosii este o sursa foarte buna de antioxidanti. Majoritatea legumelor conservate sunt facute cu apa sarata .

Astept, mai jos, comentarii, sugestii, like si share daca ti-a placut sau te-a ajutat cu ceva acest articol.

Facebook Comments