M1_Header_SVP_640x320_kids-with-vegetables

Fructele si legumele – unul dintre cadourile cele mai importante pe care le putem face copiilor nostri. Fructele si legumele sunt bogate in vitamine, minerale, antioxidanti, fibre, apa si zahar pentru necesarul de energie.

Un mar pe zi, tine doctorul departe. Oare este adevarat acest lucru? Raspunsul este: DA. Un studiu recent a aratat ca un mar pe zi imbunatateste functionalitatea plamanilor semnificativ. Cel mai probabil datorita antioxidantilor pe care ii contine. Iar aceasta este un lucru pretios. Mai ales pentru parintii a caror copii sufera de astm.

Legumele sunt poate chiar mai importante decat fructele. Stim foarte bine ca fructele sunt mai usor acceptate ca legumele de copii. Incurajarea copiilor sa manance legumele este o munca destul de grea pentru mamici. De aceea, cand se incepe diversificarea se recomanda legumele sa fie primele introduse in alimentatie.

Continutul din legume este vital pentru sanatatea noastra si a copiilor nostri, deoarece previn cele mai importante boli ale secolului, si nu numai. Legumele sunt importante pentru rezistenta oaselor, pentru ca sunt plinte de magneziu (necesar pentru a balansa calciu), iar legumele verzi sunt surse bune de acid folic.

Antioxidantii sunt importanti pentru ca opresc pericolul ce poate fi cauzat tesuturilor din corpul nostru. Poti observa cum se oxideaza un mar daca il tai in jumatate si il privesti cum se innegreste. Daca stropeste o jumatate de mar cu suc de lamaie (bogat in antioxidanti vitamina C), vei observa ca va pastra marul fresh si alb curat. Mai mult sau mai putin, antioxidantii au acelasi efect in corpul nostru si al copiilor nostri.

Cat este o portie normala? Recomandat este sa se consume minim 5 portii de fructe si legume pe zi. Pentru adulti este 400 grame, ceea ce inseamna ca o portie ar trebui sa aibe 80 grame. Pentru copii, mai putin. Exemple:

  • O portie este echivalentul la urmatoarele: 1 mar, 1 portocala, 1 banana, 1 piersica, 2 kiwi mici, 2 prune, o felie mare de ananas sau de pepene galben, o mana plina de fructe de padure sau struguri sau 2 linguri de salata de fructe.
  • In ceea ce priveste legumele, o portie inseamna 2 linguri de boabe de masole sau mazare.
  • Un pahar de vin umplut cu fructe sau legume deasemenea reprezinta o portie (dar o singura data pe zi).
  • Aici intra  atat fructele fresh, cat si cele uscate, inghetate sau sub forma de suc.
  • Nu exista un ghid pentru copii, dar o portie ar trebui sa  reprezinte cat incape intr-o mana. Iar manutele lor sunt mult mai mici fata de cele ale adultilor.
  • Sa se manance mai mult de 5 portii de legume si fructe este chiar mai benefic. Iar studiile arata ca poate in curand necesarul va trece la 7-8 portii pe zi de legume si fructe.

Acestea, de mai jos, nu contin indeajuns pentru o portie: 

  • 1 pahar de suc de fructe (cel facut de tine este suficient pentru 1 portie).
  • Iaurturile cu fructe si batoanele cu nuci, ciocolata si fructe (in schimb fructele uscate sau  fructele fresh adaugate la iaurt formeaza o portie).
  • Ketchup-ul de tomate (inlocuitorul ar putea fi – feliute de rosii crude sau rosii pe gratar).
  • Chiar daca cartofii au vitamina C, ei nu reprezinta portie de legume pentru ca intra la alimentele cu amidon precum orez sau paine.

Astept, mai jos, comentarii, sugestii, like si share daca ti-a placut sau te-a ajutat cu ceva acest articol.

Facebook Comments