o-BRAIN-FOOD-facebook

Creierul uman este fascinant, dar cel mai uimitor este creierul unui copil. In primii ani de viata, celulele nervoase se unesc si formeaza miliarde de conexiuni. La aceasta varsta frageda, bebelusii sunt ca niste bureti. Absorb informatiile intr-un ritm absolut fantastic. De fapt, un copil in varsta de 3 ani are un creier care este de doua ori mai activ fata de un creier al unui adult. Aceasta activitate creeaza 0 cerere metabolica foarte mare asupra resurselor. La un adult, doar 1/5 este deviata catre creier. Pentru ca creierul copiilor este mai mare fata de cel al adultilor (ne raportam la corpul copilului) aceasta a crescut considerabil cererile pentru energie. Acesta reprezinta un motiv ca necesarul de calorii pentru un copil este foarte ridicat, din nou comparat cu celui al unui adult (ratia adult/corp).

Sunt cateva aspecte in alimentatie care au un impact asupra sistemului nervos, si acestea ne contribuie la abilitatea noastra de a ne concentra, de a invata, de a avea un comportament echilibrat, si de a avea energia sa ne bucuram de viata. Alegand o dieta variata, care sa includa alimentele si nutrientii de mai jos mentionati, vei face alegerea cea mai buna pentru a-l ajuta pe copilul tau sa-si dezvolte abilitatile. Daca copilul tau are particularitati in procesul de invatare sau dificultati in comportament poti dori sa aplici aceste informatii cu mai multa determinare.

Acizii grasi. Pestele are o reputatie foarte buna precum ca ar fi mancarea creierului. Este recomandat sa mancam cat mai mult peste. Acizii grasi continuti in uleiul de peste sunt esentiali pentru creier, ochi si sistemul nervos. Este atat de important precum este calciul pentru oase. Acesti acizi grasi sunt importanti pentru toata viata, dar au beneficii particulare pentru primii ani de viata al copilului.

Ideal este sa introduci uleiul de peste in alimentatia lui cat mai devreme pentru a se obisnui sa-l manance.

Un eminent om de stiinta a constatat ca deficienta acizilor grasi in dieta copilului este strans legata de dezvoltarea mentala slaba si problemele de comportament in societatea noastra.  Daca copilul tau nu mananca peste, si are probleme de invatare, cel mai posibil medicul iti va recomanda sa ii administrezi supliment de ulei de peste ca o alternativa.

Fierul. Acesta reprezinta cea mai comuna deficienta de minerale la copii. Un sondaj constata ca 84 % dintre copiii sub 4 ani sunt afectati, iar 57 % copiii peste 4 ani. Fierul este necesar pentru construirea blocurilor de celule rosii. Deficienta fierului de multe ori este cauzat de introducerea laptelui de vaca prea devreme in alimentatia copilului, in loc sa se continue cu laptele formula. Alte cauze pot include si alaptatul doar la san mai mult de peste 6 luni. La 6 luni incepe diversificarea, laptele matern nu mai este capabil sa-i asigure bebelusului necesarul de fier cat are nevoie. Foarte important este sa se continue alaptarea, dar sa se inceapa si procesul de diversificare.

Zinc. Acest mineral este esential pentru intreg procesul de crestere, incluzand si dezvoltarea creierului. Sondajele arata ca 72 % dintre copii cu varsta sub 4 ani nu au o alimentatie bogata in zinc. Acestea sunt similare cu fierul si se gasesc in oua, carne, peste, branza, alune si seminte. La adulti nivelul scazut de zinc este legat de depresii, nervozitate si anorexie.

Seleniul. Acest mineral este necesar in cantitati mici in corpul nostru si este strans legat de starea de dispozitie. Cele mai bune surse de seleniu le gasesti in nucile braziliene, si la fel de bine in cerealele integrale, peste, carne, orez, crustacee si alge marine.

B-urile.  Acesti nutrienti incepand cu B1, B2, B3, B5, B6, B12, acid folic sunt implicati in dezvoltarea sanatatii creierului si producerea energiei. Foarte bogati in aceste vitamine sunt germenii de grau si drojdia de bere. B-urile se mai gasesc in cereale integrale, lapte, ciuperci, banane, ficat, mazare si legume cu frunze verzi.

Iodul. Deficienta acestuia duce la incetinirea nivelului de dezvoltare al creierului copilului. Iodul este cel ce reguleaza metabolismul. Se gaseste in lapte, produse lactate, carne, oua, fructe de mare, alge marine, sarea de mare.

Plumbul. Acesta este o toxina nervoasa care se gaseste in mediul nostru. Este foarte important sa nu existe prea mult plumb in organism, iar copilul ia contact cu acesta cand isi duce degetele la gurita dupa ce a pus mana pe podea sau pe alte lucruri prafuite. Sau cand este la joaca afara si il vezi cu gura plina de nisip. Foarte important sa nu se intre incalcat in casa. Pentru ca praful de pe talpa de la incaltaminte, adus pe carpeta si apoi inspirat de copil si noi nu este benefic. Cel mai bine sa se practice descaltarea la usa.

Astept, mai jos, comentarii, sugestii, like si share daca ti-a placut sau te-a ajutat cu ceva acest articol.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Facebook Comments