Green-kids

Noi traim intr-o societate unde exista libertatea de a alege. Si bineinteles, asta priveste si ce alegeri facem din punct de vedere nutritional. In ziua de azi, poti avea toate sortimentele de produse in orice sezon al anului. Iar oamenii cu bugete restranse au posibilitatea sa selecteze  dintr-o mare varietate de alimente. In teorie aceasta abundenta de alimente ar trebui sa reprezinte un lucru bun. Oare este un lucru bun? Si mai ales, oare este un lucru bun aceasta abundenta de produse si pentru sanatatea copiilor?

Adevarul este ca doar cu cateva exceptii, mesajul alimentatiei sanatoase se lupta sa ajunga la oameni, si tocmai de aceea copiii au nevoie de informatie.

Cei care sunt integrati in grupuri mai inalte din punct de vedere socio-economic au devenit mai constienti de mesajul alimentatiei sanatoase. Insa la grupurile socio-economice mai inferioare se observa o deteriorare in ceea ce priveste importanta sanatatii si mesajul alimentatiei sanatoase. Se prefera consumarea zaharului in exces in alimente fata de continutul bogat in nutrienti si fibre. Si asta se poate vedea foarte usor la copii. Copilasii care au dese probleme cu dintii este o urmare a consumului in exces a produselor ce contin zahar.

Poate este cazul sa reducem alegerile pentru copii referitor la ceea ce mananca? Importanta mesei impreuna cu familia, ii obliga cumva sa manance aceeasi mancare care este si in farfuriile adultilor. Si uite asa, copiii nu au mancarea lor preparata special pentru ei. Alegerea lor este ce este in meniul familiei si mananca ce mananca toata lumea. Nu este nimic gresit in acest lucru. Dar membrii familiei mananca sanatos? Daca da, atunci este un plus pentru toata lumea.

Acest concept pare ciudat privind educarea copilului tau despre mancare, dar in realitate nu este. Pentru ca reducand alegerile nu inseamna sa reduci varietatea mancarii. De fapt, chiar o va face sa creasca. De exemplu, daca iti interoghezi copilul: “Ce ti-ar placea sa mananci?” nu ar trebui sa fii surprinsa daca raspunsul care vine inapoi este “Burger si cartofi prajiti sau chips-uri”. Dar daca ai zice foarte simplu: “In seara asta vom manca peste la cuptor (de exemplu)”, atunci acest fel de mancare va fi servit.

A invata sa apreciezi mancarea, prepararea ei si sanatatea buna, toate astea pot avea nevoie de o abordare mai focalizata. Dar tine minte, ca muncesti impotriva mancarii care este foarte intens mediatizata si reclamele pe care le intalnesti la tot pasul (televizor, afise pe strada sau cand navighezi pe internet). Este normal ca micutii nostri sa vada si sa ceara. De aia sunt facute pentru a atrage publicul. Insa noi, mamicile trebuie sa fim inteligente si sa incercam pe cat de mult posibil sa ne alimentam sanatos, atat pe cei mici, cat si pe adulti.

Eu nu iti propun sa ajungi la nici o concluzie cu toate astea. In schimb, decat sa uiti de acest subiect, incearca sa vezi unde te situezi din acest punct de vedere.

Astept, mai jos, comentarii, sugestii, like si share daca ti-a placut sau te-a ajutat cu ceva acest articol.

 

 

Facebook Comments