postpartum-exhaustion

Pentru a rezolva o problema trebuie sa identifici cauza. Din punct de vedere al experienței ca mămica, contează cum raspunzi la provocările cauzate de comportamentul bebelusului. Aceasta este cauza epuizării.

  • Incerci sa faci prea multe intr-un timp foarte scurt. Ca mămica, incerci sa le faci pe toate, si te confrunți cu probleme cum ar fi: lipsa de somn, consumarea energiei cand alăptezi, probleme hormonale, mese întârziate sau mese lipsa, spălat hăinuțe bebelus, etc. Acestea ar fi de-ajuns sa epuizeze o mămica, chiar daca nașterea nu a fost epuizanta.
  • Grija. Grija iti poate consuma energia si te face sa te simti epuizata. Sunt foarte multe posibile griji pe care ca mămica ti le faci si te simti tensionata.

Mai jos, gasesti o lista cum poti scapă de starea de epuizare. Vezi care dintre ele merg in cazul tau:

  • O baie calda;
  • Gătește mai mult cand te simti in forma si astfel sctutesti o zi sau doua de gatit sau gătește cina de dimineata;
  • Odihneste-te mai mult;
  • Învață sa ii dai de mancare din poziția culcata;
  • Dormi cand doarme si bebelusul;
  • Un masaj pentru spate, reflexo sau facial este binevenit;
  • Nu raspunde la telefon daca te simti epuizata. Evita sa-ti investești energia in convorbirile telefonice;
  • Fa o vizita la coafor si tunde-te. Fa-ti manichiura si pedichiura. Iti va da o stare foarte buna;
  • Petrece timp de calitate cu familia si prieteni apropiați;
  • Mănâncă ce-ai mânca cand a-i fi in vacanța;
  • Asculta cântece de leagăn sau muzica care iti place si te binedispune;
  • Evita cafeina sau alte băuturi energizante;
  • Fa un pic de shopping;
  • Scrie ce se mai întâmpla nou si  completează in jurnalul bebelusului;
  • Uita-te la un film captivant, eventual o comedie;
  • Citeste diferite glume;
  • Evita persoanele care se plang mult; evita sa te plângi;
  • Uda florile;
  • Concentrează-te asupra prezentului;
  • Fa ceva creativ;
  • Evita sa faci ceva care necesita sa gandesti mult sau sa te obosești foarte mult intelectual;
  • Fa exerciții;
  • Uita-te cat mai putin la televizor si evita emisiunile care te-ar face tensionata;
  • Prioritizează treburile casnice;
  • Dansează cu bebelusul tau;
  • Fa un dus sau o baie cu bebelusul tau;
  • Roaga-te sau meditează 10-15 min pe zi.
Facebook Comments