kid-smoothie-20151127130321.jpg-q75,dx720y432u1r1gg,c--

Copilul, cu siguranta, are nevoie de un mic dejun ca “un rege” (sau “o regina”). Aceasta masa esentiala este necesara pentru a-si incarca motorasele cu energie dupa noapte. Copiii care sar peste micul dejun, sau care consuma cereale care contin un consum mare de zahar, nu au rezultate si performante atat de bune la testele de aptitudini.

Din pacate, micul dejun are loc, ca si timp, cand parintii sunt in graba sau sunt ocupati cu pregatirea micutilor pentru a iesi din casa spre scoala si serviciu. Iar ideea de un mic dejun sanatos, cel mai adesea, se pierde si nu mai e atat de sanatos. Micul dejun rapid imbratiseaza foarte bine cerealele ce contin mult zahar sau batoanele de cereale. Bineinteles ca sunt invaluite de o sumedenie de reclame aceste produse si striga sus si tare ca sunt perfecte pentru copii. Chiar daca contin mult zahar. Uneori acestea contin mai mult zahar si sunt mai nocive decat batoanele de ciocolata.  Nu cred ca vrei sa-i dai asa ceva copilului tau daca te gandesti la sanatatea lui.

Chiar si unele brand-uri renumite care spun ca produsele lor sunt sanatoase contin o gramada de zahar, pentru simplu fapt ca zaharul este mai ieftin decat fructele uscate sau nucile.

Mereu verifica pe spatele pachetului sa vezi ce contine produsul respectiv. Totalul de zahar trebuie sa fie scris in grame per 100 grame. Deci, daca spune 35 grams/ 100 gr, aceasta inseamna ca respectivul product contine 35% zahar. Si deobicei este mult mai ridicat. Ghidul specialistilor spune ca daca se depaseste 10% zahar intr-un produs, este prea mult. Ingredientele sunt listate in ordine descrescatoare din punct de vedere al cantitatii in produsul respectiv. Nu este neobisnuit sa vezi pe spatele pachetului de cereale vreo 3 surse diferite de zahar.

Deci care sunt mesele de mic dejun sanatoase? Intodeauna include cateva feliute sau un fruct sau o leguma, cum ar fi rosie sau ciuperci. Ofera-i intodeauna o bautura, si ar mai fi carbohidratii complexi si proteine.

10 idei de mic dejun sanatoase

Daca ai mai mult timp sa pregatesti micul dejun

  1. Un castron de terci cu lapte normal sau lapte de soia. Il poti indulci cu piure de banane sau stafide;
  2. Oua fierte cu paine integrala. Cateva feliute de portocala;
  3. Sandwich cu gratar (nu afumat, sunca slaba fara grasimi) si feliute de rosii. De preferat, sa folosesti paine integrala;
  4. Rosii si ciuperci facute pe gratar alaturi de un toast cu branza;
  5. Un bol cu musli cu mar dat prin razatoare, seminte de floarea soarelui si lapte normal sau de soia cat sa acopere compozitia;

Daca nu ai timp si esti pe fuga:

  1. Cereale cu un nivel scazut de zahar cu lapte, nuci si caise uscate;
  2. Prajituri de ovaz cu unt de arahide si dulceata. Un mar;
  3. Iaurt cu feliute de fructe si toast cu humus;
  4. O felie sunca sau branza/cascaval pe o felie de paine de secara si o feliuta sau doua de castravete. Suc de mango;
  5. Covrig cu stafide si crema de branza, presarat cu scortisoara. Suc de portocale.

Indiferent ce alegi sa-i dai micutului tau, incearca mereu sa te bazezi pe fructe si legume. De evitat grasimile, dulciurile, prajelile si alimentele prea sarate.

Facebook Comments